23948sdkhjf

Danskerne gennemtrawler tilbudsaviser

Danskerne fylder i stor stil indkøbsvognen op med tilbudsvarer. En ny opgørelse viser, at en tredjedel af vores indkøb i supermarkederne er tilbudsvarer.
Nye tal fra analysehuset Nielsen viser, at næsten 29 procent af alle varer købt i dagligvarebutikkerne er solgt på tilbud. Enten i form af en reel prisreduktion eller vist i tilbudsavisen som spotvarer. Det skriver markedsføring.dk

Det er især dagligvarer som kaffe, toiletpapir, vaskepulver, øl, sodavand og chips, som danskerne går efter i tilbudsjagten

- Det er især tilbudsaviserne, der har vænnet de danske forbrugere til at have fokus på tilbud, og en stor andel af forbrugerne læser fortsat fysiske tilbudsaviser eller elektroniske tilbudsaviser. Og med de tendenser vi ser i markedet, hvor flere af kæderne har inddraget hele måneder med specifikke produkter på tilbud, forventer vi ikke, at denne tendens er aftagende, siger Søren Fromberg Nielsen, fra Analysehuset Nielsen til markedsføring.dk

Originalartikel: http://markedsforing.dk/artikler/kampagner/n-j-det-er-billigt
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08